09104945869 - 02188780075 info@andishemehr.com

header

مقالات کودک و نوجوان

صفحه اصلی / مقالات / کودک و نوجوان

مهارت ابراز وجود يا رفتار قاطعانه

مهارت ابراز وجود يا رفتار قاطعانه

منظور از مهارت ابراز وجود يا رفتار قاطعانه، توانايی ايستادگی بر نظرات شخصی و بيان آفكار، احساسات و باورها به صورت مستقيم ،صادقانه و اجتماع- پسندانه ای است به گونه ای كه به حقوق ديگران نيز احترام گذاشته شود.

مهارت های زندگی

مهارت های زندگی

آیا تا به حال مطلبی در مورد مهارت های زندگی شنیده اید؟ بعضی از افراد با شنیدن اصطلاح مهارت های زندگی ممکن است از خود بپرسند آیا زندگی کردن نیازمند به مهارت های خاصی است؟

هویت

هویت

ارائه یک تعریف جامع ودقیق از هویت کار آسانی نیست. با توجه به این موضوع درششمین کنفرانس«جامعه پژوهش برای تشکیل هویت»،یکی از محورهای بحث،پیدا کردن فرآیندهایی بود...

ابعاد و انواع هویت

ابعاد و انواع هویت

نظریه های مختلفی در مورد هویت، فرآیند آن و هویت یابی ارائه شده است که در این جا به معرفی دونظریه مهم و اساسی که در این زمینه وجود دارد پرداخته می شود: نظریه مارسیا و نظریه برزونسکی.

نوجوانی و رشد هویت

نوجوانی و رشد هویت

یکی از مراحل رشد انسان ،مرحله نوجوانی است.دوره نوجوانی عملا مقارن با دهه دوم زندگی بوده و حدوث آن در 14تا18 سالگی است.

عوامل مؤثر در شکل گیری هویت

عوامل مؤثر در شکل گیری هویت

تحولات روانی و شخصیتی دوره نوجوانی یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین موضوعاتی می‌باشد که بسیاری از روانشناسان را بر آن داشته که به بررسی و تحقیق در این زمینه بپردازند.

اضطراب امتحان

اضطراب امتحان

اختلالات اضطرابي ا‍ز شايع­ترين اختلالات روان پزشكي اند كه باعث مشكلات و عوارض زياد و صرف مقادير بالايي از خدمات بهداشتي واختلال زيادي در كاركرد افراد مي شود.

اختلال اضطراب جدایی در کودکان

اختلال اضطراب جدایی در کودکان

از جمله اختلالات اضطرابی شایع در بین کودکان ونوجوانان زیر18 سال اختلال اضطراب جدایی می باشد که در کودکان شایعتر از نوجوانان است .

اختلال افسردگی

اختلال افسردگی

افسردگی یک احساس شدید غمگینی و از دست دادن علاقه به فعالیت‌های مختلف است که در لذت بردن از زندگی تداخل ایجاد می‌کند و کارکرد روانی- اجتماعی فرد را مختل می‌کند .

پرخاشگری در کودکان

پرخاشگری در کودکان

بعضی پرخاشگري را رفتاري مي دانند که به ديگران آسيب مي رساند يا بالقوه مي تواند آسيب برساند. پرخاشگري ممکن است بدني باشد يا لفظي يا به صورت تجاوز به حقوق ديگران

لجبازی کودکان

لجبازی کودکان

لجبازی یك نوع رفتار و واكنش نامطلوب است كه به صورت های مختلفی ، از جمله آسیب رساندن به خود و دیگران ، ناسزا گفتن ، گریه كردن و فریاد كشیدن ، شكستن وسایل و … خود را نشان می دهد.

اختلال بیش فعالی کودکان

اختلال بیش فعالی کودکان

امروزه اختلال بیش فعالی یا(ADHD) Attention Deficit Hyperactivity Disorder که به طور عمده در کودکان دیده می شود، به عنوان اختلال در توجه و یادگیری شناخته شده است.